вторник, 28 юни 2016 г.

Тази година ще бъде различно (Ревю на "Сезонът на злополуките")


      Още от първия миг в който видях книгата в издателския план на Егмонт, тя успя да разбуди любопитството ми. Просто преди това не бях чувала нищо за нея, а самата идея ми се стори различна и оригинална.
        Всяка година, през последната седмица на октомври, семейството на 17-годишната Кара преживява "Сезонът на злополуките" - период през който стават податливи на различни инциденти (като се започне от леки наранявания и охлузвания, и се стигне до наистина сериозни и животозастрашаващи злополуки).  В опит да се предпазят от него, те си навличат по няколко ката дрехи, прибират ножовете и всички остри предмети, изключват електрическите уреди и обезопасяват цялата къща. Но уви, колкото и да внимават, злополуки все пак им се случват, било то и малки. И така година след година. Но това което Кара не подозира е, че тази година и предстои един наистина различен сезон...

   Мразя да давам отрицателни оценки, но тази книга леко ме разочарова и не мога да се сдържа. Първо, историята започна толкова обещаващо с цялата тази мистериозност около Елси и безследното й изчезване. И дотам - авторката започна да набляга върху взаимоотношенията на героите. Не че е лошо, но цялата тази първоначална мистерия със сезона (която според мен придаваше уникалността на книгата) и Елси останаха на заден план. Второ - описанията. Авторката се бе справила страхотно с пресъздаването на злокобната Хелоуинска атмосфера, но на някой моменти описанията ми идваха в повечко, а според мен това само излишно проточи действието. Общо взето това е което не ми хареса. За сметка на това не мога да не изразя адмирации към невероятната корица. Даам, 100 пъти по-добра от оригинала :D  
За финал искам да обобщя: книгата беше интересна, мрачна и идеална за периода около Хелоуин. Това, че на мен някой неща не ми допаднаха, не значи че и при вас ще е същото. Пожелавам "Приятно четене"  на тези които мислят да я четат.
Автор: Стайлс

Няма коментари:

Публикуване на коментар